En kommunikationsplatform er et digitalt værktøj, medie eller program, hvorpå der kommunikeres mellem to eller flere parter.
Formålet med en digital kommunikationsplatform
Formålet med kommunikation er, at der skal nå en besked fra A til B. Dette kan i dag, via. digitaliseringen, gøres på mange måder.
Vi bruger til dagligt adskillige kommunikationsplatforme og -metoder til at komme i kontakt med andre eller for at holde os opdaterede om det seneste nye. Tag for eksempel intranet, e-mail- og chat-systemer, diverse hjemmesider, apps og sociale medier.
Kommunikationsplatforme til bestemte formål
Der findes et hav af forskellige platforme med forskellige formål. Og det kan, helt forståeligt, være svært at navigere i. Mange bruger derfor de platforme de allerede kender til formål som ikke passer helt ind i den ønskede kontekst. Eksempelvis bruger mange boligforeninger Facebook-grupper til at opdatere beboere eller skabe fællesskaber. Og fællesskabsdelen kan i og for sig også være en god idé. Ulempen er dog, at mange fravælger det sociale medie, og derfor går glip af denne slags muligheder.
En anden ulempe er også, at det kan være sværere at overholde GDPR-lovgivningen på sociale medier såsom Facebook. Derfor kan det være en god idé, at finde et privat forum specifikt henvendt til boligforeninger, hvor der er styr på lovgivningen, såsom MinEjendom.
En platform specifikt til boligforeninger og udlejningsejendomme
MinEjendom er en kommunikationsplatform til boligforeninger og udlejningsejendomme. Her kan bestyrelse kommunikere med beboere, udlejere med lejere og beboere med hinanden. Den findes både på web og på app. MinEjendom gør det nemt og hurtigt at kommunikere på tværs af ejendommen og på tværs af flere ejendomme, uanset afstand og/eller tidszone.
Med MinEjendom kan bestyrelse eller udlejer opdatere, varsle og informere ejendommens beboere hurtigt og nemt, uanset hvor de befinder sig. Vidensdeling gennem en kommunikationsplatform, kan få beboere til at føle sig mere inkluderede i beslutninger vedrørende ejendommen, hvilket alt i alt kan fremme trivslen blandt beboerne. Samt styrke relationen mellem udlejer og lejer, eller beboer og bestyrelse.
MinEjendom er mere end blot et kommunikationsværktøj. Platformen kan ligeledes bruges til at holde styr på vigtige dokumenter, kontakter og begivenheder. Og bestyrelsen kan bruge den som et værktøj til at vedligeholde ejendommen, styre opgaver og oprette ventelister.
Læs mere om MinEjendoms funktioner her.