A/B Gasværksvej 3-5 elsker vores app

A/B Gasværksvej 3-5 på Vesterbro er en andelsboligforening, der til dagligt bruger MinEjendom, og som har fundet flere fordele ved appen. Læs om, hvorfor boligforeningen bruger appen, og hvilke fordele der har fungeret for dem.

Et overblik med MinEjendom

Appen MinEjendom er til boligforeninger, der har lyst til at komme i kontakt med hinanden og gøre boliglivet nemmere for både beboere og bestyrelsen. På MinEjendom kan alle brugere få overblik over blandt andet dokumenter, opslag på opslagstavlen og begivenheder i deres boligforening. Det giver en tættere tilknytning til, hvor man bor og et nemmere boligliv med få klik på telefonen.

A/B Gasværksvej 3-5

En af de over 1000 boligforeninger, der bruger MinEjendom, er A/B Gasværksvej 3-5. Her sidder Stig Aastrup som bestyrelsesmedlem. Han siger, at opslagstavlen på MinEjendom appen er noget af det, boligforeningen og beboerne bruger en del. 

Alle i boligforeningen kan lægge noget op, og de taler meget sammen gennem appen. For eksempel skriver de nødvendige informationer til hinanden eller gør opmærksomme på, hvis nogle for eksempel skal holde en fest,

siger Stig Aastrup

Tættere på beboerne

Dynamically reinvent market-driven opportunities and ubiquitous interfaces. Energistically fabricate an A/B Gasværksvej 3-5 ligger på en sidegade til Istedgade på Vesterbro på gaden af samme navn som boligforeningen. Her har alle beboerne mulighed for at blive en del af MinEjendom. Og der er også en stor del, der bruger appen.

Det er virkelig nemt for beboere at være en del af appen. Dog kan de godt synes, det er lidt forvirrende, når de sættes ind i MinEjendom, men så snart de er en del af det, kan de godt se logikken i det,

siger Stig Aastrup

Stig Aastrup mener også, at appen er med til at give en større tryghed blandt beboerne i A/B Gasværksvej 3-5. Det er nemmere at komme i kontakt med hinanden, hvilket er en fordel, når boligforeningen befinder sig midt i byen, hvor der ofte sker en masse.

Vi bor jo på Vesterbro, så det giver en tryghed, at vi kan skrive til hinanden, hvis der har været noget, som vi skal være opmærksomme på. For eksempel hvis der er problemer med en dør, der ikke smækker ordentligt, og vi derfor kan få uvelkomne besøg på trapperne. Man føler, man er tættere på beboerne omkring sig, fordi du hele tiden er i nærheden af dem via appen. Selvom man bor lige ved siden af hinanden, er det ikke altid, at man ser hinanden. Så er det rigtig nemt bare at skrive eller tjekke appen,

siger Stig Aastrup

Før MinEjendom

Før MinEjendom havde andelsboligforeningen en mailkonto, som beboerne kunne skrive til, og bestyrelsen benyttede til at svare i bedste emailstil. Det vil sige, det ikke var et værktøj til general kommunikation blandt beboerne imellem, men til gengæld en masse mails, spam og andet godt for bestyrelsen at håndtere. Det var et klodset værktøj for bestyrelsen og utilstrækkeligt for beboere. Derfor valgte A/B Gasværksvej 3-5 at tage skridtet med MinEjendom for at få en bedre kommunikationsplatform.

På MinEjendom kan beboerne hurtigt komme i kontakt med hinanden, lægge beskeder på opslagstavlen og kommentere på hinandens opslag. Yderligere er det nemt at finde ejendommens håndværkere og andre serviceleverandører, da alle er registreret som kontakter i appen. Bestyrelsen kan ligeledes lægge referater i arkivet, som kan benyttes af beboerne som downloadbibliotek. For eksempel hvis de gerne vil have en kopi af det opdaterede gårdreglement.

Læs meget mere om MinEjendom her

Efter A/B Gasværksvej 3-5s beboere og Stig Aastrup har downloadet MinEjendom, er det blevet meget nemmere i andelsboligforeningen. For eksempel havde foreningen et problem, som blev løst væsentlig hurtigere med appen og de nemme kontaktmuligheder: 

På et tidspunkt døjede vi med mistanken om skægkræ i ejendommen. Flere beboere skrev og kommenterede på hinandens opslag omkring det, og allerede efter én dag havde vi som bestyrelse fået et fornuftigt overblik over situationen. Derfra kunne vi handle mere målrettet overfor potentielle leverandører til skadedyrsbekæmpelse,

siger Stig Aastrup

Stig Aastrup og bestyrelsen kunne hurtigt identificere, hvor skægkræene befandt sig, og hvilke beboere der døjede med det.

Førhen ville det tage et par uger og en del benarbejde at få styr på, hvem der døjede med det. Så i dette tilfælde var appen også en tidssparer for os,

Siger Stig Aastrup om bestyrelsesarbejdet før MinEjendom